Tilaa voimakortit & voimarunot sähköpostiisi maksutta



Voimakirje uudistui maaliskuun 2014 alusta. Aiemmin julkaistut voimakirjeet ovat täällä luettavissa, mutta jatkossa voimakirjeet toimitetaan tilaajien sähköpostiin ja niitä ei julkaista täällä.


Terveisin

RunoTalon Sari

perjantai 30. elokuuta 2013

Mielen ja Kehon Voimatreenit




En pitänyt liikuntatunneista koulussa. Meitä on neljä siskosta ja meillä kaikilla on ainakin yksi yhteinen piirre: Olimme aina hiihtokilpailuissa joukon häntäpäässä. Vaikka miten kovasti yritin niin en päässyt suksilla eteenpäin kuin etenan vauhtia. Olin pitkä epäsuhtainen hujoppi, joten rytminen liikuntakin oli minulle kauhistus. Onneksi vuodet ovat haalistaneet kouluaikaiset liikuntakokemukset ja olen löytänyt liikunnan ilot uudelleen. 

On tärkeää löytää oma lajinsa, sellainen joka tuottaa hyvän mielen ja sopii omalle keholle. Olen löytänyt itselleni joogan ja pilateksen. Onneksi nykyään on saatavilla tosi hyviä opastusvideoita. Asun kaukana keskuksista, joten liikunta kotona sopii minulle hyvin. 




Muutama vuosi sitten tein säännöllisesti joogaa joka aamu. Heräsin puoli tuntia aikaisemmin, että ehdin tehdä liikkeet, sillä huomasin miten paljon parempi olo minulla oli töissä kun olin  aamulla joogannut. Toki olin taipuisampi ja jaksoin paremmin, mutta suurin hyöty oli korvien välissä. Mieleni oli tasapainoinen ja rauhallinen. Pystyin keskittymään paremmin.


Kundaliinijooga - Sisäisen voiman lähde


Kundaliinijooga kiinnostaa minua erityisesti. Kundaliinijooga kirjan ohjeilla pääsin hyvin perille joogasta itsekseni. Kundaliinijoogan vaikutuksen huomaan siinä miten mieleni on tasapainoinen ja olen enemmän läsnä itsessäni.

Vaihtelun vuoksi olen tehnyt pilates harjoituksia. Viimeisin löytöni on Blogilates sivusto, jonka jumppavideot ovat hyvin tehokasta pilatesta. Todellakin huomaan eron ryhdissäni, lihaksissani ja energisyydessäni. Mieleni on tasapainoisempi. Nämä kaikki ovat vahvasti yhteydessä toisiinsa.




Yksi vaikuttavimpia asioita mitä voi tehdä oman jaksamisen hyväksi on liikunta. Alkuun pääseminen voi olla vaikeaa ja ylläpitokin aluksi, mutta kun pääsee vauhtiin niin tulokset saavat jatkamaan. Se tunne minkä saavuttaa on niin hyvä , että sen eteen on valmis tekemään lisää töitä. Sen tunteen haluaa säilyttää. Parhaita puolia on kehon terveys . Minulla on ollut selkä ja polvivaivoja, mutta nyt ne ovat lähes kokonaan poissa. On tietenkin muistettava treenata itselle sopivalla tasoilla, että ei rasita liikaa esim. selkää.






Olen julkaissut blogissani Mielen VoimaTreenejä. Treenit sisältävät valmiit harjoitukset kymmenen päivän ajalle. Viikonloppuisin on lepotauko. Treenikierroksen voi aloittaa aina uudelleen alusta, sillä aivan kuten lihastreenissä myös mielen treenissä kertaus on vahvistavaa. Ehkä kehitän lisää mielen voimatreenejä jatkossa. Olisi hienoa saada erilaiset treenit koko kuukaudeksi.



Positiivisuus ja läsnäolon taito eivät synny itsestään. Ne vaativat jatkuvaa itsensä tarkkailemista ja pieniä muutoksia omassa arjessa. Toistamalla asioita yhä uudelleen ne alkavat vihdoin muodostua tavaksi. Silloin huomaa, että mieli on ison osan ajasta rauhallinen ja tasapainoinen. Kaikki kiireet ja murheet eivät enää tempaa niin vahvasti mukaansa kuin aiemmin. On mukavaa elää hieman keveämpänä tätä elämää. On ihanaa huomata mitä kaikkea pientä ja ihmeellistä ympärillä oikeasti tapahtuu.



Löydä itsellesi sopiva liikuntamuoto ja tee siitä tapa. Kenties olet niin onnekas, että sinulla on jo oma lempiliikuntasi. Ethän ole unohtanut sitä? Mielen treenaamiseen voit käyttää kehittämääni treeniä tai monia muita vaihtoehtoja mitä nykyään on tarjolla. Kirjallisuuttakin on runsaasti. 

Tässä muutama vaihtoehto:

Echart Tolle - Läsnäolon voima

Louise L. Hay - Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi

Denise Linn - Soul Coaching - Anna sielusi ohjata 
(minulla on kirja suomeksi, mutta en löytänyt sitä myynnissä kuin englanniksi)


LINKIT erilaisiin treeneihin.
Olen kertonut kaikista tarkemmin - klikkaa linkkejä ja tutustu.


Blogilates - Pilatesta hauskasti ja tehokkaasti
Yoga Today - joogaa
Kotijumpat - suomalainen sivusto
Mielen VoimaTreenit - harjoitukset kahdeksi viikoksi

Ei kommentteja: